Faszerowana papryka na kolację

Faszerowana papryka

Składniki:

  • 5 czerwonych papryk;
  • 1 duża cukinia;
  • 400 g krojonych pomidorów z kartonika lub passatą pomidorową;
  • 1 opakowanie fety;
  • komosa ryżowa;
  • oliwa z oliwek;
  • ząbek czosnku;
  • sól, pieprz, natka pietruszki, listki bazylii, zioła prowansalskie.

Do przygotowania:

  • garnek
  • patelnia
  • drewniana łyżka do mieszania
  • blacha lub naczynie do pieczenia papryk (40 minut)

Wykonanie:

Gotowałam komosę ryżową, a w między czasie dusiłam na patelni cukinię z czosnkiem. Dodałam pomidory oraz wszystkie przyprawy, oprócz soli, ponieważ paprykę zajadała z nami Jagódka 🙂 Wymieszałam i dodałam ugotowaną komosę ryżową oraz pokruszoną fetę. Następnie znowu wymieszałam i nałożyłam farsz do przekrojonych papryk na pół. Wcześniej oczyściłam gniazda z pestek. Posoliłam porcje przeznaczone dla mnie i męża 🙂 Papryki włożyłam na blachę, polałam wodą, aby się nie spaliły i piekłam około 40 minut w 180 stopniach.

Nadziewana papryka nadaje się zarówno na pożywną kolację, jak i wegetariański obiad 🙂

Czy wiesz, że komosa ryżowa zaliczana jest do tzw. superfoods? Stanowi bogate źródło białka, wapnia, magnezu, cynku i dobrych kwasów tłuszczowych. Nie zawiera za to glutenu 🙂

Komosę można przygotować w większej ilości i przeznaczyć do wykorzystania na 2 dni 🙂 Sprawdzi się jako dodatek do obiadu, składnik sałatek, czy farszu do pieczonych warzyw 🙂

Smacznego <3

DominikaR Autor

Kocham gotować od zawsze. Czas spędzony w kuchni daje mi chwilę wytchnienia, relaksu i satysfakcji. Najlepszą zabawą jest dla mnie testowanie nowych rozwiązań oraz niebanalne zestawianie dobrze znanych smaków. Dodatkowym plusem jest radość moich bliskich, których częstuje efektami mojej pracy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *