Faszerowana papryka na kolację

Faszerowana papryka

Składniki:

  • 5 czerwonych papryk;
  • 1 duża cukinia;
  • 400 g krojonych pomidorów z kartonika lub passatą pomidorową;
  • 1 opakowanie fety;
  • komosa ryżowa;
  • oliwa z oliwek;
  • ząbek czosnku;
  • sól, pieprz, natka pietruszki, listki bazylii, zioła prowansalskie.

Wykonanie:

Gotowałam komosę ryżową, a w między czasie dusiłam na patelni cukinię z czosnkiem. Dodałam pomidory oraz wszystkie przyprawy, oprócz soli, ponieważ paprykę zajadała z nami Jagódka 🙂 Wymieszałam i dodałam ugotowaną komosę ryżową oraz pokruszoną fetę. Następnie znowu wymieszałam i nałożyłam farsz do przekrojonych papryk na pół. Wcześniej oczyściłam gniazda z pestek. Posoliłam porcje przeznaczone dla mnie i męża 🙂 Papryki włożyłam na blachę, polałam wodą, aby się nie spaliły i piekłam około 40 minut w 180 stopniach.

Nadziewana papryka nadaje się zarówno na pożywną kolację, jak i wegetariański obiad 🙂

Czy wiesz, że komosa ryżowa zaliczana jest do tzw. superfoods? Stanowi bogate źródło białka, wapnia, magnezu, cynku i dobrych kwasów tłuszczowych. Nie zawiera za to glutenu 🙂

Komosę można przygotować w większej ilości i przeznaczyć do wykorzystania na 2 dni 🙂 Sprawdzi się jako dodatek do obiadu, składnik sałatek, czy farszu do pieczonych warzyw 🙂

Smacznego <3

DominikaR Autor

Kocham gotować od zawsze. Czas spędzony w kuchni daje mi chwilę wytchnienia, relaksu i satysfakcji. Najlepszą zabawą jest dla mnie testowanie nowych rozwiązań oraz niebanalne zestawianie dobrze znanych smaków. Dodatkowym plusem jest radość moich bliskich, których częstuje efektami mojej pracy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *