Owsianka z prażonymi jabłkami

Owsianka z prażonymi jabłkami i siemieniem lnianym

Składniki (dla 1 osoby):

  • szklanka płatków owsianych namoczonych w wodzie noc wcześniej (jeśli jesteś na diecie bezglutenowej szukaj płatków z odpowiednim oznaczeniem);
  • szklanka wody;
  • 1 jabłko;
  • łyżeczka cynamonu, mielonego imbiru oraz kardamonu;
  • orzechy włoskie;
  • łyżeczka świeżo zmielonego siemienia lnianego.

Wykonanie:

Jabłko obieram i kroję na małe kawałki. Wkładam na suchą patelnię i prażę przez kilka minut, aż zmiękną. W trakcie dodaję cynamon, imbir oraz kardamon. Następnie zalewam jabłka wodą i gotuję cały czas mieszając aż zmiękną.
Zalewam płatki wodą i gotuję 5-8 minut do rozmięknięcia. Dodaje przyprawy. Owsiankę wykładam na talerz i posypuję orzechami, jabłkami i siemieniem lnianym 😊

Owsiankę pakuje do pudełeczka na wynos i zabieram do pracy 💪

Taką owsiankę można podać dziecku już na początku rozszerzania diety. Zrezygnowałabym tylko z orzechów 👶

Smacznego😊

DominikaR Autor

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *